Κυριακή, 13 Οκτωβρίου 2019 07:29

Η Συμβολή του Μαγνησίου Στη Διατροφή του Αθλητή Πολεμικών Τεχνών

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Η Συμβολή του Μαγνησίου Στη Διατροφή του Αθλητή Πολεμικών ΤεχνώνΤο μαγνήσιο είναι ένα απαραίτητο μέταλλο το οποίο αποτελεί συστατικό περίπου 350 ενζύμων που συμμετέχουν στη διαδικασία της βιοσύνθεσης και του ενεργειακού μεταβολισμού.
Το μαγνήσιο είναι επισης απαραίτητο για τη σωστή διατήρηση της ομοιόστασης του ασβεστίου στον άνθρωπο.

 Σε αθλητές που εκτελούν τακτική άσκηση αντοχής έχουν αναφερθεί επανειλημμένως χαμηλά επίπεδα μαγνησίου, τόσο κατά την ανάπαυση όσο και κατά τη διάρκεια της άσκησης.
Στο γεγονός αυτό αποδίδεται,η εντονότερη κόπωση και οι μυϊκές κράμπες.Πολλές προσπάθειες έχουν γίνει για να αιτιολογηθεί η ελάττωση αυτή. Μία προσέγγιση είναι ότι η πτώση των επιπέδων μαγνησίου οφείλεται σε απώλειες μέσω του ιδρώτα,της άδηλου αναπνοής και της αυξημένης διούρησης.
Σε γενικές γραμμές, τα υγιή άτομα θα πρέπει να λαμβάνουν περίπου 6 mg για κάθε κιλό βάρους. Ενδεικτικά, για τις γυναίκες η ημερήσια συνιστώμενη δόση είναι περίπου 280-360 mg ενώ για τους άντρες μπορεί να φτάσει έως και τα 410 mg.
Κύριες πήγες µαγνήσιου βρίσκουμε στους ξηρούς καρπούς,στα φρέσκα και αποξηραμένα φρούτα,στα πλήρη δημητριακά,στο κεχρί,στο καλαµπόκι,στη σόγια,στο σκόρδο,το κακάο (άρα και η σοκολάτα) και τα μπαχαρικά.

Του Αντώνη Καρακούλογλου

Διαιτολόγος

Διαβάστηκε 107 φορές