Δευτέρα, 16 Δεκεμβρίου 2019 20:22

Κοινοί Τραυματισμοί πολεμικών τεχνών

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(5 ψήφοι)

martial arts injuries


Οι μικτές πολεμικές τέχνες, οι παραδοσιακές πολεμικές τέχνες και οι πρακτικές αυτοάμυνας διαφέρουν σε τεχνικές, κανονισμούς, εξοπλισμό και ένταση. Ως αποτέλεσμα, η συμμετοχή σε αυτές προκαλεί ένα ευρύ φάσμα τραυματισμών που μπορεί να ποικίλουν από ήπιοι έως σοβαροί.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2011, οι πιο τακτικοί τραυματισμοί πολεμικών τεχνών είναι διαστρέμματα, θλάσεις, κοψίματα και μώλωπες.
Τα κατάγματα στα οστά είναι επίσης συνηθισμένα κυρίως στο γόνατο, την ποδοκνημική, τον ώμο και τον αγκώνα. Τα χέρια (καρπός και δάκτυλα) είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε κακώσεις κατά τη διάρκεια των πολεμικών τεχνών αλλά και οι τραυματισμοί στο κεφάλι, το πρόσωπο, τη μύτη και το στόμα.
Σπανιότερα έχουμε σοβαρούς τραυματισμούς στην σπονδυλική στήλη και στον εγκέφαλο.
Πολλές στρατηγικές μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη τραυματισμών των πολεμικών τεχνών, όπως η χρήση κατάλληλου εξοπλισμού προστασίας και η άρτια εκπαίδευση με εποπτεία σε νέες τεχνικές.

 

Πρόληψη


Σωματική εξέταση. Είναι σημαντικό να δείτε τον γιατρό σας πριν συμμετάσχετε σε οποιοδήποτε άθλημα. Το ιστορικό των ασθενών και οι φυσικές εξετάσεις είναι απαραίτητες σε όλα σχεδόν τα αθλήματα. Ένας λεπτομερής καρδιαγγειακός, νευρολογικός και μυοσκελετικός έλεγχος από έναν γιατρό, θα πρέπει να προηγείται προτού αρχίσει οποιαδήποτε εκπαίδευση.
Φυσική κατάσταση. Βεβαιωθείτε ότι είστε σε καλή φυσική κατάσταση πριν ξεκινήσετε την εκπαίδευση σας στις πολεμικές τέχνες. Η κόπωση κατά τη διάρκεια της προπόνησης, συχνά οδηγεί σε κακή τεχνική και τραυματισμό. Μην κάνετε κάποια δραστηριότητα εάν είστε υπερβολικά κουρασμένοι.

Εάν δεν έχετε καλή φυσική κατάσταση – ακούστε το σώμα σας!


Αυξήστε σταδιακά το επίπεδο της προπόνησης σας, είναι σημαντικό να δυναμώσετε και αυξήσετε την αντοχή σας πριν επιχειρήσετε σύνθετες τεχνικές. Το τρέξιμο, το σχοινάκι, η ποδηλασία και το κολύμπι είναι καλές καρδιαγγειακές δραστηριότητες για να βελτιώσετε το επίπεδο της φυσικής κατάστασης. Η αναερόβια ικανότητα αυξάνεται με προπόνηση δύναμης και πλυομετρικές ασκήσεις.
«Ζέσταμα». Πάντα προηγείται τις προπονήσεως. Έρευνες δείχνουν ότι οι «κρύοι» μύες είναι πιο επιρρεπείς σε τραυματισμό.
Ενυδάτωση. Ακόμα και τα ήπια επίπεδα αφυδάτωσης μπορούν να βλάψουν την αθλητική σας απόδοση.
Αποκατάσταση, ονομάζεται το τελευταίο μέρος της προπόνησης (που αν και συνήθως παραλείπεται) είναι πάρα πολύ σημαντικό για να επαναφέρουμε τον οργανισμό μας σε κατάσταση ηρεμίας.

Εστίαση στην τεχνική


Ο Δάσκαλος - Προπονητής πρέπει να επιτηρεί τους πιο αδύναμους και τους νεότερους αθλητές κατά τη διάρκεια των προπονήσεων, ειδικά όταν εκτελούνται σύνθετες κινήσεις.
Οι νέες τεχνικές θα πρέπει να ασκούνται με τη μικρότερη ταχύτητα. Είναι επίσης χρήσιμο να μιλήσετε με τον προπονητή σας πριν επιχειρήσετε μια νέα κίνηση. Να βεβαιωθείτε ότι την καταλάβατε και πώς μπορείτε να την εκτελέσετε με ασφάλεια.
Κατανοήστε τους κινδύνους που συνεπάγεται η εσφαλμένη εκτέλεση!
Μάθετε πόση δύναμη μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό!
Γνωρίστε το επίπεδο εμπειρίας του αντιπάλου σας!
Οι νεότεροι αθλητές ενδέχεται να μην κατανοούν πότε κινδυνεύουν να τραυματιστούν!

Τραυματισμός


Σε περίπτωση τραυματισμού, επιστρέψτε στις προπονήσεις με προσοχή, όταν θα έχετε αποκατασταθεί πλήρως και φροντίστε να υιοθετήστε μερικές μέρες προσαρμογής μέχρι να ακολουθήσετε μια πλήρης προπόνηση. Συμβουλευτείτε τον Ιατρό σας και τον Εξειδικευμένο Μυοσκελετικό Φυσικοθεραπευτή σας!

Πηγή: Department of Research & Scientific Affiar, American Academy of Orthopaedic Surgeons. Rosemont, IL: AAOS; June 2013. Based on data from the Nationwide Electronic Injury Surveillance System (NEISS), 2011; U.S. Consumer Product Safety Commission.

gkelsis ioannisΓκέλσης Ιωάννης
Φυσικοθεραπευτής,ΟΜΤ
Επιστημονικά Υπεύθυνος Φυσικοθεραπευτηρίου “Kinesiotherapy”
Επιστημονικός Συνεργάτης Α.Π.Θ.

Διαβάστηκε 270 φορές